Bugun...


Berrin Berber

facebook-paylas
Grup içi öğrenme… 28,03,2023
Tarih: 28-03-2023 09:32:00 Güncelleme: 28-03-2023 09:32:00


Yeni kuşak çocuklar artık ezber mantığının çok ötesinde!

Onlar öğrenirken eğlenmek, paylaşmak, ortak yönler bulmak istiyor.

Öğrenciler hataları nasıl bulacaklarını, nasıl iyileştireceklerini, ders konuları ile ilgili konuları nasıl sorgulayacaklarını öğreniyorlar. Öğretmenler de bu süreçte öğrencinin öğrenmesini kolaylaştıran ve zorlaştıran unsurları tespit ederek yeni stratejiler keşfedip, uygulamaya sokuyor. Her uygulama, içinde yeni bir öğrenme süreci barındırıyor.

Çünkü eğitimin de temel amacının artık bilgileri aktarmak değildir. Kavrayarak öğrenmek en sağlıklısıdır. Yöntemde en çok önemsediğimiz nokta karşılaşılan yeni durumlarla ilgili problem çözme becerisini geliştirmek. Öğrencilerin olaylar arasında neden-sonuç ilişkisini kurmaları, objektif düşünme ve doğru karar verme pratiklerini arttırıp okul ortamında uygulamaları önem taşımaktadır. Yine önemli bir nokta da yaşadıkları sosyal ve toplumsal çevreye adaptasyonlarını güçlendirmektir.

Bu model düşünen, araştıran, bulduğu bilgileri sorgulayan ve bu süreçleri grup çalışmasında deneyimleyen öğrenciler yetiştirerek onların gelecekteki hayata da hazırlanmasına mutlaka yardım edilmelidir.

Hayatımızın ilk yıllarında, legolarla bir ev yaptığımızda ya da çamurdan bir oyuncak yaptığımızda ailemizden de destek alırız. Ve onların ilgisi bizi bu aktiviteyi sürdürmeye yönlendirir. Çünkü ailenin dikkati ve ilgisi küçük çocukların öğrenmelerinde son derece etkili olur.

Grup içi öğrenme de çoğunlukla gözleme dayanıyor ve öğrencilerin görerek öğrenmelerini gerçekleştiriyor. Etkili dinleme alışkanlığı da grup içi öğrenmelerin önemli kazanımlarından birisi. Öğrencilerin sürekli konuşma eğiliminden uzaklaşıp dinlemenin önemini erken yaşlarda benimsemelerini sağlıyor. Farklı fikirlerin ve düşüncelerin ortaya atılıp çalışıldığı grup çalışmalarında öğrenciler, değişik bakış açılarını görerek kendi vizyonlarını geliştirebiliyorlar.

İş birlikli eğitim modelinin temelinde empatik dinleme ve öğrendiklerini paylaşmak da yatıyor. Özellikle kişi sayısının az olduğu gruplarda etkileşimli öğrenme çok daha yoğun yaşanıyor. Tek başınayken başarısızlık ve engellenme duygusu daha yoğun yaşanırken, grup çalışmalarında bu duygunun hafiflediği ve genel öğrenme düzeyinde de artış olduğu görülüyor.

Hayat akışında bizim kadar bugünün çocukları da hayal kırıklıkları yaşayacak. Okul çağlarında bu süreci paylaşarak aşmaları ve yine başarılarından alacakları keyfi de paylaşarak kutlamaları çocukların öğrenecekleri en önemli derslerden biri olarak görülüyor. Öğrencilerin amaçlarını ve bu amaçlara ulaşmak için çalışma yöntemlerini öğrenmesi, grup içerisinde oynayacağı role karar verip uygulaması, iş birliği pratiklerini geliştirmesi, bu süreçte kendinin güçlü ve zayıf olduğu konuları gördüğü gibi grup içerisindeki arkadaşlarının da güçlü ve zayıf yönlerini görerek iş birliği yaklaşımını değiştirmesi de öğrencilerin kazanımları arasındadır.

Amaç böylesi çocuklar yetiştirmektir.

 



Bu yazı 734 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Linkedin RSS
YAZARLAR
GAZETEMİZ

HABER ARA
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
YUKARI