Bugun...


Ela YILDIRIM

facebook-paylas
‘Sırtım kaşınıyor ambulans gönder 28-11-2019
Tarih: 28-11-2019 10:04:00 Güncelleme: 28-11-2019 10:04:00


Bir garip milletiz.

Anlamak zor, anlatma çok daha zor…

Saçma sapan bir şey yaparız sonra, onu bir matah gibi anlatırız…

Kimi zaman espri yaptığımızı zannederiz…

Kimi zaman da sözüm ona işlettiğimiz kurumun çalışanları ne kadar olduğunu anlatma salaklığa düşeriz…

Ve diyemeyiz ki; kardeşim onlar aptal değil senin saçmaladığına bile cevap vermek zorunda olan, sorumluluk sahibi saygı duyulacak insanlar..

Asıl salak olan, aptallık eden sensin!

Diyemezsiniz çok esprituel arkadaş öfkeyle üzerine yürür…

Aslında belki cinayet işlemiştir…

Belki de bir evin yanıp tümden kül olmasına bir ailenin ocağının sönmesine neden olmuştur…

Ama o arkadaş espri yapmıştır…

Eğer gülmez iseniz, o santralde görevli kişi kadar aptalsınız…

O arkadaş trafikte ambulansa yol vermez…

İtfaiye ile dalga geçmeyi sever…

Bunlar sadece espridir o zavallı mahlukat için

İşte bir yönetici böyle kişileri anlatırken neler diyor…

Bir kulak verelim, göz atalım…

xxx

 

 

 

 

Antalya İl Sağlık Müdürü Ünal Hülür, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin doğru kullanımı için vatandaşları uyardı. Hülür, "'Sırtım kaşınıyor ambulans gönderir misiniz?', 'Pizza siparişi verecektim' gibi gereksiz ve anlamsız çağrılar geldiğini görüyoruz. Oysa gerçekten ihtiyacı olan biri, o an sırada bekliyor. 112 hattı meşgul olabiliyor" dedi.

ama o kelimeyi söylemedi..

Ya o işgal nedeniyle ölümcül bir vakanın ihbarı gecikseydi

O ne buyrular…

  Devam edelim

 112 hattına asılsız ve gereksiz ihbarlar yapıldığını anlatan Hülür, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin doğru kullanımının hayati risk taşıdığını söyledi. Tek numara üzerinden acil çağrıların toplanması projesinin, Antalya’da pilot il olarak uygulanmaya başladığını hatırlatan Ünal Hülür, vatandaşın ambulans, polis, itfaiye, jandarma gibi taleplerinin tamamının 112 Acil Çağrı Merkezi üzerinden karşılandığını belirtti.

112 Acil Çağrı Merkezi arandığında adres bilgisi ve etkilenen kişi sayısının verilmesinin önemine vurgu yapan Ünal Hülür, “Şöyle bir durumu düşünün, bir yakınınız kalp krizi geçirdi. 112’yi arıyorsunuz, ‘Alo 112 mi? Babam kalp krizi geçirdi’ deyip, telefonu kapatıyorsunuz. Yeni sistemlerde lokasyon görünüyor ama hangi adrese gelecek, nasıl bir ambulans gönderilecek bunların detaylı anlatılması lazım. Bir diğer husus 112’nin gerçekten ihtiyaç olduğu anda kullanılması çok önemli. Birçok 112 aramalarında batarya, SİM kartı denemelerinden tutun da ‘Kedim kayboldu’, ‘Sırtım kaşınıyor ambulans gönderir misiniz?’, ‘Pizza siparişi verecektim’ gibi gereksiz ve anlamsız çağrılar geldiğini görüyoruz. Oysa, gerçekten ihtiyacı olan biri o an sırada bekliyor. 112 hattı meşgul olabiliyor. Yanlış arama nedeniyle sizin bir yakınınızın oraya ulaşamama nedeniyle kalp krizi geçirip öldüğünü düşünün, bu acı bir tablo. Önceki yıllara göre daha iyi noktadayız. Asılsız çağrılar yüzde 5-10 civarında düşmüş durumda” diye konuştu.

xxx

Dram sadece bu değilmiş meğer…

Birde panik halinde adres vermeyi unutanlar sonrada geç kalan hizmete hakaret yağdıranlar…

Anlaşılan önce, bazı şeyleri nasıl kullanacağımızı öğrenmemiz gerekecek..

Çünkü kentli olmak, daha önemlisi iyi bir vatandaş olmak için bu şart…



Bu yazı 3107 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Linkedin RSS
YAZARLAR
GAZETEMİZ

HABER ARA
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
YUKARI